Tuesday, August 10, 2010

Skolestart 2010

Årets planleggingsuke er i gang. Bare for å ha sagt det med en gang; At hele personalet bruker en hel uke til planlegging gjør at skuldrene er betydelig lavere resten av høsten. Anbefales på det varmeste!

Alltid mye å ta tak i: To datarom er renovert etter vannlekkasje, jeg skal overta en ny klasse (9. trinn), og ellers mange nye innput fra fellessamlinger. Merker og at Twitteraktiviteten blant lærere begynner å ta seg opp igjen, mange innput der også. Kjekt!

Hva skal jeg så satse på dette året? Som vanlig er planen å være bedre forberedt tidligere, ha bedre oversikt på pulten og ellers følge opp alt med en gang. Ut over det, lurer jeg også på å ta i bruk foreldreløsningen på Its learning for utvalgte klasser. Ser for meg at det blir en hel del manuell registrering av dette, og er derfor fortsatt litt i tenkeboksen. Ble også inspirert på Its learning sin brukerkonferanse tidligere i år til å ta i bruk funksjonen Individuell utviklingsplan. Overskuddet i ukene fremover bestemmer dette.

Resten av uken er det tur til Jærmuseet med innlagt grilling, matematikkforskning i samarbeid med en barneskole og selvsagt litt bæring. Ingen planelggingsuke er komplett uten en god dose med bæring. Bæring av stoler og pulter, bøker og pcer. Trøste og bære!

Og dette er skrevet mens programmet Landeplage om sangen «Livet er for kjipt» har stått på i bakgrunen. Livet er absolutt ikke kjipt, kjenner jeg gleder meg masse til høsten. God skolestart!



No comments: